Posts

Showing posts from July, 2016

Δυο χρόνια Γραφιστορίες

Image
Πρωτοπορία! Μια μια έννοια που στην καλύτερη περίπτωση στηρίζεται σε τεράστιες φιλοσοφικές και ιστορικές προϋποθέσεις, ενώ στη χειρότερη είναι απλώς παράλογη, σύμφωνα με τον Κορνήλιο Καστοριάδη. Ο επιφανής Έλληνας φιλόσοφος του περασμένου αιώνα σε μια από τις τελευταίες συνεντεύξεις του σκιαγράφησε, με την αφοπλιστική αμεσότητα και τον ρεαλισμό που τον διέκρινε, τη σχέση ανάμεσα στην έννοια της πρωτοπορίας και την τέχνη. Πάντοτε επίκαιρος και διαχρονικός χαρακτηριστικά αναφέρει ότι “Η ιδέα να πάει κανείς πιο μακριά στον τομέα της τέχνης πραγματικά στερείται νοήματος. Κανείς δεν θα πάει ποτέ πιο μακριά από τον Αισχύλο, από τον Μπετόβεν, από τον Ρεμπό. Κανείς δεν θα πάει πιο μακρυά από τον Πύργο του Κάφκα. Μπορούμε να πάμε αλλού. Μπορούμε να πάμε αλλιώς. Δεν μπορούμε όμως να πάμε πιο μακριά.”  Με αυτά τα λόγια να γυρίζουν στο μυαλό μου, παραμένουσα εν μέσω καλοκαιριού ακόμα στο κλεινόν άστυ, συνειδητοποιώ ότι έχουν περάσει κιόλας δυο χρόνια. Δυο ολόκληρα χρόνια μαζί με τους αναγν

ICTVC | Τι Είδαμε, Τι Ακούσαμε, Τι Μάθαμε

Image
Ένα ακόμα Παγκόσμιο Συνέδριο Τυπογραφίας και Οπτικής Επικοινωνίας, το 6ο κατά σειρά ICTVC , ολοκληρώθηκε με επιτυχία στην όμορφη Θεσσαλονίκη. Από τις 5 μέχρι και τις 9 Ιουλίου το Ινστιτούτο Μελέτης και Έρευνας της Τυπογραφίας και Οπτικής Επικοινωνίας, σε συνεργασία με το Πρόγραμμα Γραφικής Επικοινωνίας του Πανεπιστημίου Λευκωσίας και τη συμβολή του Κρατικού Μουσείου Σύγχρονης Τέχνης, οργάνωσε το Παγκόσμιο Συνέδριο Τυπογραφίας και Οπτικής Επικοινωνίας με γενικό θέμα «Συζητάμε προτεραιότητες | Αναπτύσσουμε τον κλάδο». Εκτός από τις πολύ ενδιαφέρουσες ομιλίες από καταξιωμένους επαγγελματίες σχεδιαστές, το πρόγραμμα του συνεδρίου περιελάμβανε και εξειδικευμένα εργαστήρια καθώς και εκθέσεις που αποτέλεσαν για μία ακόμη φορά σημαντικό μέρος της διοργάνωσης. Το ICTVC έχει καθιερωθεί παγκοσμίως ως μια από τις σημαντικότερες διοργανώσεις που εξερευνούν θέματα τυπογραφίας και οπτικής επικοινωνίας. Από το ξεκίνημά του, τον Ιούνη του 2002, άνθρωποι από διαφορετικούς χώρους, με κοινό χαρακτηριστ

Δημιουργώντας αξία μέσα από το Design

Image
Το design, αν και είναι μια λέξη που χρησιμοποιείται εκτεταμένα και από πολλούς στον σύγχρονο επιχειρηματικό κόσμο, είναι παρ’ολα αυτά ως έννοια εξαιρετικά δύσκολο να οριστεί, δύσκολο να μετρηθεί και να απομονωθεί ως μια διακριτή λειτουργία αλλά και δύσκολο να διαχειριστεί. Το αποτέλεσμα είναι πολλοί μη σχεδιαστές να δυσκολεύονται να κατανοήσουν όχι μόνο τη σημασία αλλά και την αξία του design. Η συνειδητοποίηση των οφελημάτων που η ενσωμάτωση του design συνεπάγεται στη συνολική διαδικασία παραγωγής μιας εταιρείας είναι το βασικό ζητούμενο. Το πρόβλημα κυρίως εντοπίζεται στον βραχυπρόθεσμο προγραμματισμό που εφαρμόζουν αρκετές εταιρείες και ο οποίος δεν επιτρέπει την ανταπόδοση και τελικά τη ρευστοποίηση της προστιθέμενης αξίας που το design μπορεί να δημιουργήσει.  Πρόσφατες έρευνες που διεξήγαγε το Design Management Institute (DMI), σε βάθος δεκαετίας, κατέδειξαν ότι οι εταιρείες που επικέντρωσαν το επιχειρηματικό τους πλάνο γύρω από το design, παρουσίασαν αύξηση στην χρηματιστηρ